Mis on poltliideshaagis?

Haagised on tehniliste lahenduste ja kasutatavate materjalide alusel jagatud kahte põhirühma:

  • poltliideshaagised (PLH)
  • keevisraamil haagised

Poltliideshaagised (PLH): Need haagised on konstrueeritud ja disainitud nii, et vältida keevitamist nii kandvates sõlmedes kui ka pealisehituses. Selle asemel kasutatakse detailide ja sõlmede ühendamiseks polte ja neete ning konstruktsioon põhineb lehtmetalli töötlemistehnoloogial. Selline lähenemine võimaldab haagise lihtsamat lahti võtmist ja kokkupanekut, mis on oluline näiteks remondi või hoolduse jaoks. Lisaks jaotab neetimine koormust ühtlasemalt, tagades haagise struktuurse terviklikkuse.

sildade tüübid

Poltliideshaagiste valmistamine nõuab automatiseeritud ja kõrgtehnoloogilisi lehtmetalli töötlemise seadmeid, mida väiksematel tootjatel pole võimalik hankida.

Selline tootmisviis on osutunud edukaks hinna-kvaliteedi konkurentsis, kuna automatiseerimine ja suuremad tootmismahud võimaldavad toodet valmistada soodsama hinnaga.

Poltliidesega saavutatakse ka haagise esteetiliselt meeldivam välimus ning väga hea vastupidavus väsimusmurdumisele. Tänu sellele, et neetimine asendab keevitust, on välistatud võimalikud väsimusmurdumised keevise kohtades, mis muudab haagise vastupidavamaks. Heaks näiteks on lennukitööstus, kuna lennukitel ei ole ühtki keevisõmblust. Selline tootmisviis nõuab kõrgemat kvalifikatsiooni ja suuremaid investeeringuid ning selle tulemuseks on kvaliteetne toode.

Kasutame oluliste sõlmpunktide neetimiseks Huck HuckLok® monopolte. HuckLok monopolt näitab erakordselt head vastupidavust ühendustes, kus nõutakse struktuurset tugevust ja vibratsioonikindlust.

Poltliideshaagiste tootmiseks kasutatakse valmiskujul sisseostetavat kuumtsingitud lehtmaterjali. Poltliideshaagised on hakanud domineerima eriti O1 kategooria madelhaagiste turul.

Keevisraamil haagised: Need haagised põhinevad traditsioonilisel keevisühendustega alusraamil ja tiislil. Näiteks keevisraamil haagise tiislikahjustuste korral tuleb sageli välja vahetada terve tiisel. Samas, kui poltliidese puhul võib piisata vaid ühe detaili vahetamisest. Pärast keevisraami remonti ja keevitustöid kaob raami korrosioonikindlus, kuna paranduskohale pole võimalik teostada kuumtsinkimist.